Artykuł

Rewolucja październikowa w świecie instytucji płatniczych

Finanse i usługi płatnicze to dziedziny, które interesują nas wszystkich. Pod koniec października weszły w życie w tym sektorze pewne zmiany, które znacząco ułatwią i zabezpieczą te transakcje. O tym jakie to zmiany i czego dobrego możemy się spodziewać najlepiej zapytać specjalistów z branży – Grupę Lew, operatora elektronicznych usług sprzedażowych.

Przede wszystkim bezpieczeństwo

Nowa ustawa ma za zadanie przede wszystkim poprawić jakość oferowanych usług i zapewnić bezpieczeństwo transakcji. Dlatego instytucje płatnicze muszą zostać zarejestrowane przez Komisję Nadzoru Finansowego. Wiąże się to między innymi z posiadaniem kapitału założycielskiego oraz własnych funduszy proporcjonalnych do prowadzonej działalności. Dodatkowo, aby dostać zezwolenie od KNF instytucja musi wykazać się wiedzą na temat zarządzania ryzykiem oraz odpowiednio wykwalifikowaną kadrą. Kluczową zmianą jest również wymóg posiadania polisy. Wszystkie te zmiany mają za zadanie zabezpieczyć środki klientów i maksymalnie poprawić bezpieczeństwo transakcji płatniczych.

Po drugie informacja

Dostawcy usług płatniczych będą mieli obowiązek informowania o kosztach transakcji oraz o czasie jej wykonania, który w tej chwili będzie wynosił jeden dzień roboczy od chwili otrzymania zlecenia przez dostawcę. Innym udogodnieniem jest również informacja o kursie walut i kosztach związanych z tego typu transakcjami.

 

Nowe standardy zaczną obowiązywać po upływie 12 miesięcy – to czas przejściowy, który pozwoli dostosować się do nowych przepisów. Dzięki nim przedsiębiorcy będą mieli znacznie więcej narzędzi, dzięki którym będą mogli zabezpieczyć transakcje. Daje to zarówno bezpieczeństwo naszym klientom jak i ostatecznym konsumentom, ponieważ koszty nieautoryzowanych transakcji będzie ponosił dostawca usług, czyli instytucja płatnicza.


Grupa LEW to jeden z najszybciej rozwijających się dostawców elektronicznych usług sprzedażowych na terminalach płatniczych. Od lat śledzimy zmiany zachodzące na rynku, dlatego wprowadzone regulacje nas nie zaskoczyły. Cieszy nas natomiast fakt, że jakość oferowanych usług w Polsce jest na coraz wyższym, europejskim poziomie.  Nasi klienci nie muszą się obawiać nowej ustawy – wręcz przeciwnie – będziemy pilnować, aby na każdym kroku usługobiorcy otrzymali świadczenia na najwyższym poziomie. Zmiany  są zawsze wprowadzane z myślą o korzyściach, także uważam, że teraz klienci sektora usług płatniczych będą bardziej zadowoleni. (Prezes Zarządu - Andrzej Basiak)

NASI PARTNERZY
Wszystkie prawa zastrzeżone © Grupa LEW S.A.
Realizacja: nova-marketing.pl
Pobierz informator Dobry Punkt