Artykuł

Rzeczpospolita, marzec 2013: Programy lojalnościowe nie tylko dla największych. Liczy się motywacja

Rozmowa z Andrzejem Basiakiem, prezesem Grupy LEW SA, właściciel marki Dobry Punkt – elektroniczne rozwiązania sprzedażowe

Co motywuje klientów do dokonywania powtórnych zakupów?
Andrzej Basiak: Oczywiście korzyści, które możemy podzielić na realne, takie jak cena, jakość czy lokalizacja, oraz korzyści emocjonalne, czyli klient po prostu wybiera daną markę, ponieważ ją lubi.
Jeżeli klient kieruje się zarówno korzyściami realnymi, jak i emocjonalnymi, wtedy mówimy o lojalności.


Jakie programy najlepiej motywują klientów?
Istnieją dwa rodzaje programów – multipartnerskie i indywidualne (monopartnerskie).
Programy multipartnerskie mają swoje zalety, ale tylko wtedy, gdy podobnie jak programy indywidualne są „szyte na miarę” i dają większe możliwości  angażowania klientów.
Programy indywidualne są maksymalnie elastyczne, a wprowadzanie zmian, dodatkowych promocji angażujących uczestników, jest łatwiejsze i szybsze. Wszystko działa na zasadzie akcja-reakcja. Programy multipartnerskie sprawdzają się, jeśli dokonano odpowiedniej segmentacji użytkowników, a programy indywidualne są elastyczniejsze i pozwalają na komunikowanie się z  każdym nawet pojedynczym uczestnikiem.


Mówiąc programy lojalnościowe, często myślimy o tych największych na rynku prowadzonych przez duże sieci handlowe. A co z mniejszymi sieciami czy pojedynczymi punktami sprzedaży?
Obok tych największych programów funkcjonują setki mniejszych prowadzonych nawet przez niewielkie kilkupunktowe sieci handlowe czy usługowe. Coraz więcej z nich zdaje sobie sprawę, że prowadzenie programu lojalnościowego to standard.
Przykładem mogą być np. programy prowadzone przez kluby fitness. Często takie podmioty potrzebują tańszych i najprostszych rozwiązań, z których można szybko skorzystać na własny użytek. Takie właśnie mogą być rozwiązania lojalnościowe działające na terminalach płatniczych łączących kilka funkcji w jednym urządzeniu.
Wystarczy, aby dany punkt handlowy posiadał terminal, a instalacja na nim systemu umożliwiającego prowadzenie programu lojalnościowego jest szybka i prosta.


Jakie korzyści wynikają z wykorzystania systemów umożliwiających obsługę programów lojalnościowych na terminalach płatniczych Grupa LEW?
Nie ma wymogu posiadania zintegrowanych systemów kasowych. Wystarczy terminal i poszerzenie jego możliwości o kolejną funkcjonalność w postaci rozwiązania lojalnościowego. Do tego dostęp do Internetu umożliwiający stały monitoring programu i karty dla użytkowników. Nasze rozwiązanie „Dobry Punkt” pozwala również na wprowadzanie dodatkowych promocji, premiowanie sprzedawców, zarządzanie nagrodami czy drukowanie bonów rabatowych bezpośrednio z terminalu. Każda placówka handlowa czy usługowa może prowadzić indywidualny, dostosowany do własnych klientów motywujący program lojalnościowy.
Warto również podkreślić, że na rynku zaczynają funkcjonować rozwiązania mobilne, nad którymi pracuje również nasza firma. Rozwiązania te nie wymagają noszenia w portfelu kilku kart lojalnościowych. Przyszłość to karty funkcjonujące na smartfonach w postaci elektronicznej.

rozmawiała kll

Źródło: Rzeczpospolita 21 marca 2013

 

Pliki:
Artykul.pdf312 K
NASI PARTNERZY
Wszystkie prawa zastrzeżone © Grupa LEW S.A.
Realizacja: nova-marketing.pl
Pobierz informator Dobry Punkt